zondag 6 juli 2003

6 juli - Bakersfield

Dag 10 - zondag
In de lobby van het hotel ontbijten en na alles weer ingeladen te hebben zaten we om 9 uur in de auto. We zagen veel fruitbomen onderweg, vooral sinaasappelbomen. Om even over tien waren we bij de ingang van Sequoia park, de grond was rood gekleurd. Eerst reden we langs Lake Kaweah en daarna richting Three Rivers, de weg werd steeds bochtiger, gelukkig reed deze auto een stuk beter. We zagen herten, salamanders, chip munks en grote vlinders. We stopten bij het Giant tree museum en liepen een korte trail. Er stonden een heleboel hoge sequoia bomen en we reden door naar de grootste levende boom op aarde, de General Sherman tree, 31 meter in omvang, 11 meter in doorsnede en 81 meter hoog. De kinderen konden klimmen op een omgevallen sequoia. Bij een picknickplaats aan een riviertje hielden we een stop, we kwamen Nederlanders tegen die met hun eigen omgebouwde Volkwagenbusje 3 maanden door Amerika aan het toeren waren. We reden door naar Bakersfield waar we om 5 uur bij het hotel aankwamen. We zetten snel de spullen op de kamer en gingen zwemmen in het mooie zwembad met whirlpool. Het was lekker om even af te koelen. ’s Avonds eten bij een Outback restaurant, een Australische keten, bekend om zijn Bloomin’Onion.
Hotel: Doubletree, Bakersfield
Gereden mijl: 197
Weer: in de bergen 26°C, in het dal 34°C.
Tip: bestel een Bloomin’Onion in een Outback restaurant, een grote gepaneerde ui, in partjes verdeeld met een pittig sausje.