maandag 14 juli 2003

14 juli - Page

Dag 17

Ontbijten bij Mumbleberry restaurant, een jaren 50 restaurant met rood nep leren bankjes en gezellige serveersters. We checkten uit bij het hotel en moesten nu ook bij de uitgang van het park de pas laten zien. Onderweg gingen we nog een half uur hiken en maakten een foto van Checkered Mountain, dit is een berg met allerlei vakjes erop, net een dambord. We zagen buffels in de wei, je kon er buffelburgers eten. Om 13 uur stopten we bij Moqui Cave, dit is een grot van 60 meter diep met een museum. Er stond veel koraal en edelstenen en fossielen van dinosaurussen. We reden door een steeds wisselend landschap, o.a. Coral Pink canyon en Glenn canyon. Om 15 uur kwamen we bij het Best Western hotel in Page aan, het was ineens weer een uur vroeger. We bekeken de Glen Canyon dam, dit was zowat nog imposanter dan de Hoover dam en veel makkelijker te bereiken. We reden naar Wahweap National Park, waar we op een bankje met uitzicht op Lake Powell gingen zitten, het was vreselijk warm, het leek wel of iemand met een enorme föhn achter je stond te blazen, zelfs je ogen werden er droog van. Om af te koelen gingen we bij Safeway boodschappen doen, we kochten noodles om mee te spelen in het zwembad. Vanuit de hotelkamer hadden we een prachtig uitzicht op de Glen Canyon dam. ’s Avonds eten bij Taco bell. In het dorp zagen we een drive-in restaurant die nog gebruikt werd, de serveersters komen op rolschaatsen het eten bij je auto brengen, net als in de film. Op de kamer bekeken we het televisieprogramma “For love or money” waarbij een meisje kon kiezen tussen een jongen of  $ 10.000,00.
Hotel: Best Western Arizona Inn – Page
Gereden mijl: 124
Weer: hete dag, 42°C, bewolkt.