zaterdag 5 juli 2003

5 juli - Exeter

Dag 9
We stonden om 8.45 uur op en ontbeten bij Katie’s Country Kitchen naast het hotel, een knus restaurant met enthousiaste serveersters. Nadat we uitgecheckt hadden reden we naar het winkelcentrum in Oakhurst, hier pinden we geld en deden boodschappen. We hadden gebeld naar Avis en het verhuurkantoor bevond zich op het vliegveld in Fresno, zonder problemen kregen we een andere auto, een Buick Rendezvous dit keer, de auto is nieuwer, groter en rijdt 10x beter. We laadden de bagage over en gingen opgewekt verder. Het was ontzettend warm, wel 37°C. We zijn al een paar dagen op zoek naar een waterkoker voor in de auto, zodat we onderweg koffie kunnen maken. We stopten bij een RV center, maar daar verkochten ze dit niet. We bekeken gelijk diverse campers van binnen, sommigen waren zo groot als een touringcar en net zo luxe als hotelkamers met complete linnenkasten, keuken en badkamers. Ze gebruikten golfkarretjes om over het terrein te rijden, Sebastian reed een stukje in een karretje wat onbeheerd stond en de kinderen kregen een hotdog en cola. Bij een spoorwegovergang moesten we een hele poos wachten, er kwamen 3 locomotieven voorbij met een stuk of 80 goederenwagons erachter. Die trein slingerde zich als een slang door het landschap. Om half 4 waren we bij het hotel in Exeter. Direct moest er weer gezwommen worden natuurlijk, er liep een soort stofzuigertje over de bodem. Wij wasten kleding in de wasmachine van het hotel. ’s Avonds gegeten in het plaatsje Visalia bij Little Italy, pizza’s met een fles Chianti. Bij de kinderen werd de cola steeds bijgevuld. Op de kamer keken we de film Little Stuart 2 op HBO.