vrijdag 25 juli 2003

25 juli - Monterey Bay

Dag 28

Na het gratis ontbijt in de hal van het hotel gingen we om 11 uur op weg. We reden door een gebied met veel ‘vinyards’. Het was er zo mooi dat Nathalie de opmerking maakte: het lijkt wel of we in een foto rijden, dat vond ik goed vertaald. We stopten bij Hearst Castle, maar daar was het druk en vroegen ze 24,95 entree. Overal stonden borden dat het voor kinderen streng verboden was ergens aan te komen. We stopten op Highway I bij San Simenon, hier lagen elephant seals op het strand en zwommen er zeeleeuwen in de zee. We bleven een hele poos staan kijken. Gestopt bij Willow Creek, bij Los Padres National Forest, om even de zee in te lopen en op het strand te spelen. Van het beroemde Big Sur zagen we niet veel, er hing mist. We wilden later picknicken aan het strand maar zagen geen stopplaats. Bij Rocky Point gingen we naar een restaurant waar we vanaf het terras een schitterend uitzicht hadden. Om 17.15 uur kwamen we bij het hotel in Monterey Bay aan, we hadden een kamer op de 11e verdieping met uitzicht op de baai. Omdat we hiervandaan over een paar dagen vertrekken naar San Francisco haalden we de hele auto leeg, om alles eens goed op te ruimen. De kinderen lagen alweer in het zwembad. We bevestigden alvast de vlucht terug bij Virgin Atlantic en boekten een walvistocht voor morgen. Eerst lukte dit niet meer, maar toen de mevrouw hoorde dat we zondag terug naar Nederland zouden gaan, regelde ze een extra tocht voor zaterdag. ’s Avonds gingen we verse kreeft eten bij restaurant Abatonelli, op Fishermans Wharf. Om 21 uur waren we terug bij het hotel, waar we nog was draaiden, de was- en droogmachines waren eindelijk vrij. We gingen pas laat slapen.
Hotel: Embassy Suites – Monterey Bay
Gereden mijl: 136
Weer: bewolkt, soms zonnig 22°C.