woensdag 16 juli 2003

16 juli - Grand Canyon

Dag 19

Om 8.15 uur opgestaan en gebruik gemaakt van het gratis ontbijt boven in het hotel. We reden met de auto naar een parkeerplaats in het park vanwaar we nog een eind moesten lopen naar de opstapplaats voor de shuttle, o.a. over een spoorbaan waar een oude stoomlocomotief stond. Bij een view point stapten we uit de bus en liepen naar het volgende view point, het begon te waaien en wat te miezeren, voor het eerst in de vakantie.
Sommige mensen willen zo dicht mogelijk bij de rand gefotografeerd worden, echt belachelijk. Jaarlijks gebeuren er zo’n 250 ongelukken met dodelijke afloop in de Canyon alleen. Mensen gaan te diep de kloof in en raken vermoeid, zonder drinken, een mobieltje heeft geen bereik! In de verte zagen we de zwarte rookpluimen van de bosbranden in Arizona. Het begon te donderen in de verte en we besloten nadat we bij het eindpunt van het park waren snel terug te gaan met de bus. We pinden geld bij een bank in het park. ’s Middags bekeken we een film in het Imax theater “Hidden Secrets of the Grand Canyon”, dat was heel indrukwekkend, het leek of je zelf over de Canyon vloog of over de Colorado rivier vaarde. Na drie kwartier binnen koel en donker gezeten te hebben, voelde het buiten warm en de zon was volop gaan schijnen. We besloten te gaan bowlen in het hotel. ’s Avonds eten in een Western restaurant, Yippie-ee-o steakhouse, er hing een gezellige sfeer, we zongen mee met country muziek en zaten tegen strobalen aan. Eindelijk kon ik een lucifersdoosje meenemen, ik spaar deze van plekken waar ik geweest ben, maar omdat er in openbare gebouwen niet meer gerookt mag worden in Amerika, zijn er bijna nergens meer lucifers te krijgen.