zondag 13 juli 2003

13 juli - Zion

Dag 16

We gingen ontbijten bij restaurant Switchbak waar we gisteravond gegeten hadden. We gingen met de stad shuttle naar het visitor centre, daar stapten we in de shuttle bus van het park om naar de laatste stop in het park te gaan. Het was al heel warm. We liepen de Riverside trail, die zou ongeveer anderhalf uur duren en liepen ook een stuk door het water. De eekhoorntjes kwamen weer bedelen maar het was verboden ze te voeren. Met de bus reden we naar Wheeping rock, hier moest je best klimmen, er liep water van de top langs de berg, je kon eronder door lopen, net een douche. We bekeken het museum, daar draaide een film over Zion National Park. Om even over vieren waren we bij het hotel terug, behoorlijk verhit. Afkoelen in het zwembad. ’s Avonds reden we naar het plaatsje Springdale, hier stond een gloednieuw restaurant, Majestic view,  met enorme ramen, je kon ver weg kijken, het leek wel een film. Er was een speciaal gedeelte van het restaurant ingericht als museum met opgezette dieren, zoals bizons, beren en bergleeuwen. Om 11 uur gingen we slapen.
Hotel: Best Western Zion Park Inn – Springdale, Zion
Gereden mijl: 4
Weer: 35°C, later 40oC, te warm voor de tijd van het jaar, sinds april heeft het niet geregend.