zondag 29 juni 2003

29 juni - San Francisco

Dag 3

Ik lag wakker vanaf 4 uur en hoorde de kinderen onrustig worden, vanaf half 6 waren zij ook wakker en gingen tekenen. We stonden om 7 uur op om te ontbijten bij Mimi’s Café, dat zag er uit als een snoephuisje. Op weg naar San Francisco stond er een file omdat de politie bezig was troep van de rijksweg te ruimen. Vandaag was er Gay Parade en daardoor waren er verschillende straten afgezet. We zagen zwervers een deken afpikken van een zwerver die op een bankje lag te slapen. We parkeerden bij pier 39 en wandelden weer naar de cable car, het was nog best fris maar we hadden geen jas meegenomen. We liepen naar Hyde street waar we een andere route zouden rijden met een cable car. We moesten een poos wachten voor we meekonden, maar de tijd ging snel doordat er een straatmuzikant de mensen bezighield. Op ons verzoek zong hij “Hotel California” dat klonk best goed. Toen Nathalie geld in zijn gitaardoos gooide zei hij, ‘Thank you darling, and promiss that you will never get in a car with a guy who looks like me’.
We stonden en zaten in de cable car en stapten uit op Union Square. We liepen naar Macy’s en gingen op de 8e verdieping naar de Cheese Cake Factory, hier had ik over gelezen. Nathalie wilde wel wat bestellen van de bevergas lijst  (beverages = drankjes) en we namen allemaal een heerlijke kwarkpunt, er waren wel 50 verschillende smaken. Je had er een prachtig uitzicht. Bij hotel Westin St. Francis aan de overkant gingen we met de lift naar de 32e verdieping, dit is een glazen lift aan de buitenkant van het gebouw, het ging supersnel en je had een prachtig uitzicht over de stad. We wandelden naar China town, wat niet zo makkelijk was want soms liep de weg vreselijk steil omhoog en dan weer omlaag. We kochten ansichtkaarten die we direct schreven en op de bus deden. We zagen heel veel homo’s, vanwege die Gay Parade natuurlijk. We liepen naar een ferry terminal waar we de ferry namen naar het eiland Larkspur, een boottocht van 45 minuten. Er waren allerlei mensen aan boord met blindengeleide honden in training, die waren naar de parade geweest om de honden te laten wennen aan mensenmassa’s. Je zag vanmiddag de brug goed liggen en het eiland Alcatraz. Het was een fraai gezicht om de skyline van San Francisco vanaf de boot te zien. De zon kwam vanmiddag flink door en je voelde de zon branden. Nadat we op een terras wat gedronken hadden liepen we terug naar de auto van pier 1 tot pier 39, waar we geparkeerd stonden. ’s Avonds eten bij restaurant Fish Market, we hadden een erg aardige serveerster, in sommige restaurants is het personeel een beetje dom. Bij het hotel aangekomen haalden de kinderen direct weer een chocolate chip cookie op en we dronken koffie en thee op de kamer, er stond een magnetron en een koffiezetapparaat. Om half 10 gingen we slapen.
Hotel: Hilton Garden Inn – San Mateo
Mijl gereden: 51
Weer: eerst bewolkt, later zonnig
Tip: neem de lift in hotel Westin St. Francis naar de 32e verdieping, prachtig uitzicht.