vrijdag 27 juni 2003

27 juni - San Francisco

Dag 1
We reden om half 4 ’s morgens weg van huis en waren anderhalf uur later op Schiphol. Tom zette ons af op de terminal en ging de auto op lang parkeren zetten. We werden uitgezwaaid door mijn broer die op Schiphol werkt en zijn collega. We vlogen met British Midland naar Heathrow airport in London. De bagage was er snel en we liepen ondergronds door een tunnel van terminal 1 naar terminal 3. Daar checkten we in bij Virgin Atlantic, hier hebben we goede ervaringen mee. We zaten twee aan twee achter elkaar en de vlucht verliep voorspoedig en duurde 10 uur. De service aan boord was fantastisch en al lezend en film kijkend vloog de tijd. Om 13.15 uur lokale tijd landden we op San Francisco International airport (SFO). We hadden vanuit het vliegtuig de Golden Gate Bridge al zien schitteren in de zon. De douanecontrole verliep snel (geen gekke vragen) en de koffers waren er al. Om 14.30 uur reden we met onze huurauto weg. We konden er niet over uit, een goudkleurige Pontiac Aztek stond voor ons klaar. In Mexico hadden we deze auto voor het eerst gezien en was ons opgevallen doordat hij er zo ontzettend lelijk en vreemd uitzag, nu moesten we er zelf mee rondrijden. Er stond geen andere auto in onze klasse en we waren te moe om ons direct al druk te maken over eventueel een andere auto. De auto was best ruim en reed wel aardig. Op en rond het vliegveld was het rustig. We stopten bij een tankstation om wat drinken en chips te kopen en reden naar het hotel in San Mateo, even buiten de stad. In de hotelkamer rook het vreemd en we ontdekten dat dit kwam doordat er gedroogde citroenschil op de airconditioning lag. We aten pizza bij Cucina, Cucina, op loopafstand van het hotel. Om 18 uur waren we terug op de kamer waar we na wat gelezen te hebben gingen slapen (in Nederland was het al 3 uur ’s nachts).
Hotel: Hilton Garden Inn, San Mateo
Mijl gereden: 19
Weer: zeer zonnig en warm 30°C.